Hoe werken onze collega’s van IGB vanuit huis?

Lees het eerste verhaal van onze collega Jesse de Boer van Service & Support.

"Mijn werkdag ziet er niet heel anders uit dan normaal. De overleggen gaan gewoon door, implementaties worden ingepland, dus in die zin is het allemaal redelijk stabiel in vergelijking met hoe het op kantoor ook was. 
Ik heb zelfs mijn beeldscherm en bureaustoel van kantoor meegenomen naar huis, zo heb ik de optimale werkplek gecreëerd. 



Natuurlijk is er wel een verschil met werken op kantoor. Ik mis mijn collega’s en de overleggen die normaal face to face zijn, gaan nu via hang outs. En ja, tijdens die overleggen rent er soms een kind op de achtergrond voorbij. Dat is bij mijzelf niet anders. Ik zit beneden in een uitbouw, waar je soms door het dunne muurtje mijn zoontje wel eens hoort huilen, maar dat hoort erbij. 

Verder probeer ik een beetje hetzelfde ritme aan te houden zoals ik dat op kantoor deed. In plaats van lunchen met alle collega’s, lunch ik thuis wat uitgebreider en maak ik daarna een wandeling met mijn vrouw en zoontje. Op kantoor wandelden we altijd met een groep collega’s in de middagpauze. 

Inhoudelijk is het werk thuis niet anders. Vragen komen binnen via ons normale ticketsysteem, belletjes gaan gewoon door. Het voordeel is dat we normaliter ook support leveren via tickets. Trainingen worden ook gewoon gegeven, deze werden altijd al online gegeven. Ik heb het ook niet minder druk, alles loopt wel lekker door. Natuurlijk merkte je in begin ook wat onwennigheid bij onze klanten, iedereen moest even wennen, maar het trekt weer aan."