Hoe werken onze collega's vanuit huis? (Deel 5)

Hoe werken onze collega’s van IGB vanuit huis? Lees het verhaal van onze collega Annemieke Slot - van Regteren, Accountmanager.

Ik ben helemaal geen persoon om thuis te werken. Gelukkig hoefde ik dat ook niet. Toen ik eind 2018 naar het westen ging verhuizen, heeft IGB een kantoor geopend in Almere en later in Baarn. Daar zit ik nu. Het is een groot kantoorpand met meerdere bedrijfjes. Het pand is nooit dicht geweest tijdens de ‘lockdown’, dus ik kon zelf nog bepalen of ik naar kantoor ging of thuis bleef werken. Ik durfde het nog wel aan om naar kantoor te gaan, aangezien ik de enige die hier de deurklink aanraakt en in deze ruimte komt. Verder zitten hier allemaal eenpitters, het ruim opgezet en ook de kantine is groot genoeg. Ik heb dus niet thuis gewerkt.

Mijn werkdagen waren sowieso al anders dan op het kantoor in Groningen. Hier in Baarn ben ik heel productief, ik heb geen afleiding van collega’s. Natuurlijk maak ik wel eens gezellig een praatje met mensen van andere bedrijven die hier op de vloer zitten, dat is ook leuk, anders wordt het snel eenzaam. Ik denk dat ik thuis toch wel wat huishoudelijke dingetjes tussendoor zou doen. 
In Groningen wandelen we elke dag in de pauze een rondje in de groene omgeving. Dat kan hier niet. En ik heb geen loopmaatje om hier in de pauze mee te lopen, dat is wel jammer. 



Over het algemeen zien mijn dagen er nog wel hetzelfde uit in vergelijking met de tijd voor Corona. Ik heb gewoon mijn klantenpakket met de daarbij horende contactmomenten. Echter, ben ik nu niet alleen leads aan het opvolgen, maar ook optimalisatierapporten aan het maken en deze bespreek ik met mijn klanten. Je merkt ook dat klanten daar in deze tijd wat meer open voor staan. Zij hebben ook meer tijd nu en denken na over de toekomst, hoe ze er het optimale uit kunnen halen en of hun systemen nog up to date zijn. Dit is de perfecte periode om daarover na te denken en dit soort veranderingen in werking te kunnen zetten.