Hoe werken onze collega's vanuit huis? (Deel 4)

Hoe werken onze collega’s van IGB vanuit huis? Lees het verhaal van onze collega Martijn van Hoorn, Campagne marketeer.

Inhoudelijk zien mijn werkdagen er niet heel anders uit dan op kantoor, dat is het voordeel van het type werk wat ik doe. Mijn uren richt ik wel wat flexibeler in nu, wat ook wel fijn is met een kind thuis. 

De studeerkamer is inmiddels ingericht als kantoor, maar ik zit ook vaak beneden in de woonkamer als er niemand is. De demo’s die ik normaal vanaf kantoor geef, gaan gewoon door, maar dan nu vanuit huis. Gelukkig heb ik de faciliteiten om dit werk thuis mogelijk te maken. Meer dan ooit zit ik vast aan videobellen. Tussen de middag ga ik vaak even wandelen, net als ik op kantoor doe. Ook heb ik ineens weer wat meer tijd voor hobby’s. Ik ben gaan hardlopen en heb voetbal weer opgepakt en we trainen zonder dat je partijtje doet, zodat we de 1.5 meter afstand kunnen waarborgen.



De grote verandering is dat je geen snelle overlegjes kan plegen met collega’s of even bij elkaar binnen kan lopen voor bijvoorbeeld een spontane brainstorm, dat mis ik wel.
Ik hou me vooral bezig met het ondersteunen van klanten die jobmarketing afnemen en help ze met resultaat en budgetten. Ik merk dat het nu wel iets rustiger is, maar daarvoor in de plaats houd ik me bezig met andere ontwikkelingen.

Op dit moment zijn we binnen IGB bezig met ontwikkelen van een training tot Online Jobposting Marketeer. Het uitwerken hiervan staat nog in de kinderschoenen, maar het is leuk met zulke dingen bezig te zijn in deze tijd. We willen trainingen gaan verzorgen zodat mensen zich kunnen ontwikkelen tot Online Jobposting Marketeer en kunnen leren hoe zo campagnematig kunnen posten, campagnes opzetten of deze een boost kunnen geven. Het zal hierbij vooral gaan om het meegeven van een stukje bewustwording hoe jobmarketing nou precies werkt, waar je mee te maken hebt, waar je aan moet denken, hoe je moet kijken naar de cijfers etc. Zo kunnen we de eerste valkuilen wegnemen en mensen voorbereiden op het werken in jobmarketing. Iets wat dus niet specifiek voor onze eigen klanten is, maar wat we ook daarbuiten zouden kunnen aanbieden. Dit is de ideale tijd om met dat soort ontwikkelingen bezig te zijn.