Hoe werken onze collega's vanuit huis? (Deel 2)

Lees het verhaal van onze collega Charlotte Hoekstra, accountmanager.

Mijn werkdag is wel wat anders vanuit huis dan op kantoor. Normaal heb ik een uur reistijd en nu natuurlijk helemaal niets. Dat is wel erg wennen! Zo erg, dat ik op een ochtend gewoon eens de auto heb gepakt en een rondje heb gereden voor ik ging beginnen met werken vanuit huis. Daarnaast ben ik ook deels leerplichtambtenaar geworden voor mijn stiefdochter die in groep 6 zit, dus af en toe geef ik ook rekenlessen.  



Het grote verschil met op kantoor werken is dat de dagen wat verruimen. Ik begin eerder, maar ik ben ook langer bezig. Veel van mijn klanten werken ook meer op flexibele tijden, dus dat vergt wat aanpassing. De sales trajecten lopen zoveel mogelijk door, maar de vraagstukken die klanten hebben verschuiven uiteraard wel wat. Maar we denken goed mee met onze klanten, zodat ze direct los kunnen als de vacatures na deze periode weer wat meer aantrekken. Helaas kan ik nu geen face to face klantbezoeken meer doen, dat mis ik wel heel erg. 

Ook mijn collega’s en het samen zijn en samen doen begin ik nu toch echt wel te missen. Natuurlijk gaat dat telefonisch en via video meetings prima, maar het is toch anders dan even gezellig bij elkaar het kantoor inlopen. Het is wel leuk om te zien dat iedereen erg z’n best doet. Zowel binnen IGB als onze klanten. We pakken het allemaal goed op en dat is mooi om te zien.